4Service

Marius Pedersen

CMO

Marked med Marius

Fleksibilitet er ikke bare en ferdighet for oss som jobber med servicetjenester – det er en livsstil. Og i 2023 ble vi virkelig satt på prøve! Først måtte vi tilpasse oss makroendringene som kom som en følge av høy inflasjon, økte råvarepriser og global urolighet. Deretter måtte vi skru og finjustere produktene vi tilbyr våre kunder, slik at vi kunne møte markedets endrede krav.

Uten vår positive holdning til endring ville ikke fjoråret blitt så bra som det ble. Vi beviste nok en gang at da det blåste som mest, da satte vi foten på gassen og fant nye løsninger som var til det beste for kundene. Det er noe å både være stolt av og bygge videre på.

2023 var året da vi dyrket de ulike konseptene og merkevarene i 4Service. Vi er et såkalt «House of Brands», og i takt med at vi har vokst oss større og større, var tiden moden for å gjennomgå og videreutvikle vår merkevareportefølje. Vi har oppgradert markedsstrategier, laget nye grafiske profiler og nettsider, tenkt nytt rundt innhold til sosiale medier og økt reklamekjøpene våre. Ett eksempel på dette arbeidet er at Eir nå rendyrkes som et varemerke innen renhold, og har med det fått en enda tydeligere og mer offensiv markedsstrategi. Som en konsekvens av dette har Eir Mat og Drikke blitt erstattet av det nye konseptet Ekre, som du kan lese mer om her. Jeg vil også få trekke frem vårt coworking-konsept INC. og samarbeidet med Fram Eiendom i Karenslyst allé 10 (KA10). For oss er dette et signaturbygg hvor vi sammen skal sette en ny standard innenfor kontorfellesskap. Coworking har blitt en naturlig del av vårt tjenestetilbud, og i KA10 skal vi legge til rette for en viktig del av morgendagens arbeidsliv.

I løpet av fjoråret la vi også inn ekstra innsats i en rekke nye restaurantkonsepter, catering og event – alt samlet under paraplyen Servert. Servert, med sine ni restauranter i Oslo-området, er bygget på en enkel idé: Sørge for at de små middagene blir minnerike og de store arrangementene sømløse. I tillegg til smakfulle matopplevelser skal vi servere inspirerende foredrag, ulike smaksopplevelser, spennende kokkekurs og intime konserter. Uansett hvilken restaurant du besøker, lover jeg deg en unik opplevelse med et skreddersydd utvalg og personlig service.

Et kjennetegn for oss i 4Service er vår praktiske tilnærming til både muligheter og utfordringer. Dette gjelder naturligvis også bærekraft. I årene som kommer skal vi bli enda flinkere til å fortelle om initiativene vi tar og prosjektene vi gjennomfører innenfor dette området. Det er ikke for å slå oss selv på brystet og skryte, men snarere for å inspirere andre til å bidra der de selv kan gjøre størst forskjell. For oss gjelder dette spesielt mat og sosial bærekraft. Vi skal fortsette å se⁠r⁠vere næringsrike og velsmakende retter samtidig som vi reduserer matsvinnet ytterligere. Og vi skal utvide og videreutvikle de mange sosiale bærekraftsprosjektene vi er stolte over å få være en del av. Et av disse er vår nyinngåtte sponsoravtale med Ishockeyforbundet. Avtalen har en varighet på to år, og målet er å redusere utenforskap og øke rekrutteringen til sporten. Dette viderefører vår kamp mot samme problemstillinger innenfor arbeidslivet på en naturlig måte. 4Service har vært og skal alltid være et selskap som snakker som vi gjør, og gjør som vi snakker.

Mennesker og kvalitet med Anine

I en dynamisk organisasjon som 4Service, hvor endring og endringskompetanse er alfa og omega, er vi som får arbeide med nettopp dette heldige. Utvikling er nøkkelen til alt vi gjør, og avdelingen jeg har gleden av å få lede, spiller en vesentlig rolle akkurat her.

Med mobiltelefon som nøkkel

Noen av landets største overnattingssteder ligger milevis fra de vanligste turistattraksjonene. Her huses tusenvis av menn og kvinner som er på jobb for å bygge ny infrastruktur og yte store bidrag til industrien. For å legge forholdene best mulig til rette for arbeiderne handler det ofte om å finne frem til små og store nyvinninger.