4Service

Tor Rønhovde

konsernsjef 4Service

Ord fra Tor

På skjermen foran deg har du 4Service sin årsrapport for 2023. I tillegg til det faste innholdet som årsberetning og årsregnskap vil du også kunne lese litt om alt det spennende som skjedde i selskapet vårt i løpet av fjoråret.

Våre tre divisjoner, Food & Facilities, Cleaning and Maintenance og Accommodation, har alle levert imponerende tall og nye løsninger for våre kunder. Innenfor HR, HMSK og bærekraft har vi blant annet fortsatt vårt arbeid mot utenforskap i arbeidslivet. Vi kjenner vårt samfunnsansvar, og sosial arbeidsinkludering står fremdeles høyt på vår prioriteringsliste. Marked og kommunikasjon har omorganisert og lagt nye strategier som vil styrke oss på både kort og lang sikt. Jeg vil ikke røpe for mye, men ett poeng fortjener å bli gjentatt: 2023 ble et veldig godt år for oss i 4Service. Det skyldes innsatsen til alle dem jeg er stolt av å få kalle mine kolleger, og alle de kundene som har valgt oss som samarbeidspartner.

4Service har utviklet seg mye siden starten i 2010.

Konseptet for årsrapporten er «Før. Nå.» og omhandler det enkle faktum at vi som selskap aldri sier oss fornøyd med status quo. Vår filosofi om å levere servicetjenester enkelt og personlig bygger på en kultur der alle aktivt leter etter hverdagsforbedringer – litt bedre hver dag. Det handler om en sult etter å videreutvikle det eksisterende og skape nytt der vi ser muligheter. De mange nye konseptene, tjenestene og åpningene i fjor er alle flotte eksempler på akkurat dette. Historien har sin plass, men i 4Service er det øyeblikket og det som ligger foran oss, som virkelig betyr noe.

I 2023 gikk vi som selskap fra å være i puberteten til å bli ung voksen. Vi opplevde samtidig at organisasjonen i stadig økende grad ønsket seg mer struktur og tid til det som betyr mest. Som en konsekvens av dette startet vi et omfattende prosjekt for å kartlegge hele organisasjonen. Målet med prosjektet er slik vi i 4Service liker det, nemlig enkelt. Vi skal tilbake til røttene våre og sørge for at alle som jobber med drift, får mer tid til kunder og sine medarbeidere. Kun på denne måten kan vi utvikle oss videre og levere et bedre produkt i morgen enn det vi leverte i går.

Avslutningsvis vil jeg fortelle litt om året vi nå har kommet godt i gang med. 2024 vil bli selve basisåret for den nye målsettingen vår om 10:10 i 2027. I løpet av de neste årene skal vi nå 10 milliarder i omsetning og en bunnlinje på 10 prosent i EBITDA. Dette er vårt springbrett for målsettingen om en større nordisk satsning, og 2024 vil fungere som implementeringens år. Vi skal bruke det vi lærte i kartleggingsprosjektet, til å opprettholde energien og sammen videreutvikle kraften som ligger i selskapet vårt. Det er en glede og et privilegium å lede 4Service. Reisen som ligger bak oss, har vært utrolig. Reisen som ligger foran oss, vil bli enda mer spennende!

Norske sesongvarer og franske croissanter

2023 ble ikke som Trine Holmen-Løkken, divisjonsdirektør i Food & Facilities, så for seg. Det ble både bedre og mer hektisk.